Super food- co musisz wiedzieć o diecie?

pediiNie ma jednej definicji charakteryzującej superfood. Słownik Oxford English opisuje superfood jako "żywność bogatą w składniki odżywcze uważane za szczególnie korzystne dla zdrowia i dobrego samopoczucia"2, natomiast słownik

Dodane: 13-07-2016 09:41
Super food- co musisz wiedzieć o diecie? Jedzenie posiadające dużo składników odżywczych i interesujące właściwości zdrowotne- . Dieta bogata w tego typu pożywienie z pewnością jest zdrowa.

Czym jest superfood? Definicja w Wikipedii

Nie ma jednej definicji charakteryzującej superfood. Słownik Oxford English opisuje superfood jako "żywność bogatą w składniki odżywcze uważane za szczególnie korzystne dla zdrowia i dobrego samopoczucia"2, natomiast słownik Merriam-Webster pomija wszelkie odniesienia do zdrowia i definiuje je jako "super składnik odżywczy żywności, pochodzący z witamin, minerałów, błonnika, przeciwutleniaczy i / lub składniki odżywcze"3. Aby produkt mógł być nazwany superfood powinien zawierać składnik, który ma szczególne właściwości zdrowotne, potwierdzone naukowo. Dietetycy określają superfood jako nieprzetworzone produkty spożywcze, którym przypisywane są cudowne właściwości; które dostarczają do organizmu znaczne ilości witamin, minerałów, substancji bioaktywnych, enzymów, aminokwasów, kwasów tłuszczowych omega-3. Mają one działanie antyoksydacyjne, chronią organizm przed wieloma chorobami, oraz posiadają właściwości lecznicze w przypadku raka, chorób serca, osteoporozy czy miażdżycy a także zwiększają długość życia

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Superfood


Popularne izotoniki

Izotoniki w sklepach kuszą intensywnymi kolorami, wysportowanymi sylwetkami na etykietach i rzeko dobrym działaniem na nasze ciało. Niestety znaczna większość to przesłodzone napoje o zawartości kilku minerałów i soli.

Zamiast sklepowych napojów tego typu warto przyrządzić je sobie samemu- w domowym zaciszu. Składniki i końcowy smak można dostosować do własnych preferencji. Ja polecam izotonik z miodem, cytryną, imbirem i oczywiście solą morską. Świetnie nawodni nasz organizm i uzupełni sporo potrzebnych soli mineralnych. Można też użyć wysoko mineralizowanej wody, co tylko poprawi skład naszego napoju.


Wchłanianie witamin

Ilość składników w suplementach diety może być niebotycznie duża, jednak niestety takie preparaty mają często bardzo niską wchłanialność i nie uzupełniają naszego zapotrzebowania na mikro i makro elementy. Te najtrudniej przyswajalne minerały powinniśmy zapewnić sobie w diecie, w posiłkach spożywanych dodatkowo w razie potrzeby.

Kostka gorzkiej czekolady o wysokiej zawartości kakao dostarczy nam niezbędnego dla naszego układu nerwowego magnezu. Pietruszka dodana do sałatki czy na młode ziemniaczki doskonale uzupełni niedobory witaminy C. Takich małych dodatków jest sporo i bez problemu można sobie odpowiednio wcześnie zaaplikować dawkę naturalnych witamin, które wchłaniają się dużo lepiej niż te w tabletkach.