Zamki centralne od seata

wnętrze naszego auta może zamienić się w prawdziwie pachnący ogród i tak dalej, w zależności oczywiście od zakupionego zapachu. Dlaczego warto zainwestować w takie dodatkowe wyposażenie samochodu? Przede wszystkim istotną rolę od

Dodane: 13-12-2016 07:06
Zamki centralne od seata zamek centralny seat toledo

Przydatne gadżety w naszym aucie

Do jednym z najchętniej kupowanych przez klientów gadżetów, które można umieścić w samochodzie należy odświeżacz powietrza. Powoduje on, że wnętrze naszego auta może zamienić się w prawdziwie pachnący ogród i tak dalej, w zależności oczywiście od zakupionego zapachu. Dlaczego warto zainwestować w takie dodatkowe wyposażenie samochodu? Przede wszystkim istotną rolę odgrywają tutaj względy estetyczne, ale istnieje wiele przedmiotów, które na przykład pozwalają nam utrzymać nasz samochód w czystości. Dzięki temu możemy zaoszczędzić czas sprzątania w aucie i przeznaczyć go na inne zajęcia. Drobne przedmioty umieszczane w samochodzie bardzo często mają także funkcje użytkowe, jak na przykład odtwarzacze muzyki ? wpływają one na komfort jazdy takim autem.


Samochodowi maniacy

Każdy ma jakiegoś wujka, znajomego czy nawet sam jest osobą lubującą się w naprawianiu mocno zdezelowanych aut. Naprawa do stanu używalności oczywiście może i jest nieopłacalna i lepiej byłoby ten pojazd zezłomować, ale nie o to chodzi.

Takie osoby nie patrzą na auto z punku widzenia przeciętnego zjadacza kierowcy- to są pasjonaci. Dla 'zwykłych' śmiertelników zostaje albo bardzo dobry mechanik, albo sprzedaż auta na skup i odzyskanie tyle pieniędzy ile się jeszcze da odzyskać. Zawsze może wystarczyć na dodatkowe paliwo do nowego samochodu.


Lag

Turbodziura to czas zwłoki pomiędzy zadziałaniem czynnika sterującego (np. zdecydowanym wciśnięciem pedału gazu) a reakcją silnika doładowanego przez turbosprężarkę na to zadziałanie.

Zjawisko jest wynikiem opóźnienia (przesunięcia fazy) pomiędzy chwilowym wydatkiem spalin a zapotrzebowaniem na powietrze w tym momencie w nieustalonych warunkach pracy silnika. Jest wynikiem bezwładności wirnika turbosprężarki i gazodynamicznej więzi pomiędzy zespołem turbosprężarki a silnikiem. Sprężarki mechaniczne nie wykazują tego ograniczenia.

Aby zmniejszyć uciążliwość tego zjawiska, stosuje się różne metody. Stosuje się na przykład zmniejszanie bezwładności wirnika (przez wykonanie go z lżejszych materiałów, na przykład z ceramiki). W silnikach wysokoprężnych, gdzie jest duży wydatek spalin, problem jest mniejszy. Można stosować przewymiarowaną turbosprężarkę i zawory upustowe ograniczające maksymalne ciśnienie doładowania. Możliwe jest stosowanie zespołu dwóch mniejszych turbosprężarek (popularne w silnikach widlastych). Turbosprężarka ze zmiennym kątem łopatek kierujących, zapewniając w miarę stałe obroty wirnika, jest prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem problemu. W zaawansowanych technicznie silnikach iskrowych stosuje się doładowanie dwusystemowe - przy niższych mocach (i małym wydatku spalin) aktywne jest doładowanie mechaniczne, przy większych mocach włącza się do obiegu turbosprężarka - jak w silnikach TSI.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Turbodziura